Thursday, July 1, 2010

Malam Yang dingin..... part 1

Tepat Jam 9.40 p.m, aku bersama 2 sahabat aku aitu faiz dan oiu lepak kat warung depan umah aku.... x cukup korum sbb sorang lagi x datang atas alasan yang x munasabah.. ade ke patot alasannye terlupa sbb ralat main..main ape x taw la...hahaha........
ermm.. keadaan sunyi sepi....angin sepoi2 bahasa.. dingin mula terasa... faiz mulakan cerita..... agak menarik.... Rancang ingin masuk IKM....Institusi Kemahiran Mara.... Pelbagai rancangan di buat.. tapi itu semua hanya rancangan.... semasa berbual... ada topik yg menyentuh jiwa.... bercerita tentang kenangan selepas spm... aku, oiu, faiz dan faizul.. konvoi menaiki motosikal dari mersing ke batu pahat.....pengalaman yang x boleh di lupakan.... mula perjalan seawal 7 pagi.... dlm perjalanan aku dgn oiu kemalangan di selekoh berhampiran dengan kem plkn kluang.. perghhh aku igt lg 7 kali pndang langit 7 kali pandang bumi..... kemalangan terjadi di sebabkan tayar tergelincir di selekoh maut.. ape lagi motor terbabas nak langgar tiang elektrik.. aku dgn pantas jatuhkan motor sblm terlanggar tiang... ni gara2 nak kejar faizul ngan faiz la ni.. kat selekoh gi banting 100km/h.. last2 jatuh.....mase jatuh tgn kana aku rase kebas.. nk bgn x bleh.. oiu ok lg sbb die galas beg n pegang beg aku... so jatuh impak kurang.... haha... dlm masa yg sama ade kerete berhenti.... igkan nak bantu.... tgk aku ngan oiu bgn trus blah.. agak kurang ajar la kn...beberapa minit kemudian faiz n faizul dtg.... (diorang patah balik la sbb dah jauh kedepan)
mase tu teringat pasal motor.. tgk motor bhagian depan dah x serupa motor...lampu masuk kedalam penuh dgn tanah.. mane x nye jatuh sodok tanah... aku tgn dgn mulut aku luka... oiu tgn je luka skit...kami rancang nk patah balik... tp dah jauh.. kami truskan perjalanan... tuhan je taw aku sakit mcm mana.. tgn kebas.. nasib bek x patah...smpai kat bandar kluang... lepak2 minum.. aku urut2 tgn aku.... lepas minum2 nk teruskan perjalanan.... helmet seteng faizul hilang... bodoh betol sape yg curi tu.. helmet murah pon nk curi.....mase ni la lucu.... faizul ngan faiz pegi survey kat motr2 nak curi helmet... dkat stgh jam.. tibe2 faizul ubah fikiran.....x bek mencuri.. akhirnya pegi kdai mtor beli helmet baru...haha.. lpas tu.... apa lagi teruskan perjalanan dari kluang ke batu pahat.....mase ni aku punye tgn mmg sakit gile... aku suh oiu bwk mtor.... hehe lupe nk bgtaw.. kitaorang pegi 2 buah mtor je.... oiu dgn aku.. faiz ngan faizul..... aku bwk mtor..... aku tukar la ngan oiu suh bwk sbb tgn aku sakit..... dah smpai batu pahat..... masa lalu dpan taman universiti motor plak bocor.... tpaksa tunggu tapi jalan sementara faizul pi cari kedai mto.... jmpe gak.. dlm 2kn dari tmpat mtor bocor...... lpas dah baiki mtor tu.. kami truskn perjalanan.... trus smpai ke kampung parit ... ape ntah.. aku pun x hengat tp yg penting.. umah makcik sedare faizul....smpai2 je aku trus baring x bleh bangun.... sapu minyak gamat kat luka2 n tgn aku.. tgn aku krem x leh gerak mase tu... aku panik la gak....smpai dlm pukul 12.30 tgh hari... nk taw lagi.... tunggu... nnti aku citer lagi...letih menaip..hehe.. to be bersambung.. hoho..

1 comment:

  1. hahaha.. seyes best maser nih.. mcm2 pengalamn dow yg kiter dpt.... tkkan aku luper kejadian ni..:D

    ReplyDelete